Nieuws

Fun en Verstand

Natuurlijk zagen we in Milaan weer veel indrukwekkends. Maar tussen al dat geweld zagen we ook een aantal modellen die duidelijk aantonen dat het realisme is teruggekeerd in de branche.

Dat niet alles op twee wielen de natste dromen van marketers, engeneers en designers hoeft te zijn. Dat motorrijden betaalbaar en toch leuk kan zijn. Kijk maar naar de Yamaha MT-09 Tracer, de opgefriste Triumph Tiger 800 en de Honda VFR800 Crossrunner.

Niet te zwaar, krachtig, met een behapbare prijs, rijplezier waar je niet meer elektronica dan nodig voor nodig hebt omdat je gamen gewoon op de bank kan doen. , breed en dagelijks inzetbaar,… Het lijkt wel een trend te worden!

De blinde run naar het hoogste vermogen lijkt over, want de fabrikanten hebben een brede blik ontwikkeld. Kijk naar Ducati die voor de Scrambler een aparte stand had en KTM die onverwacht een Adventure 1050 onthulde die 95 pk sterk is. Misschien hebben de fabrikanten eindelijk door dat 100 pk best veel, en geen minimum vermogen is.

In 1969 legde BMW overigens al rustig uit dat het topmodel, de R75/5 50 pk sterk was omdat onderzoek had aangetoond dat 50 pk het maximaal veilige vermogen voor een zware motor was.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

MotoMondo importeur QJMotor

MotoMondo importeur QJMotor

16 april, 2024

MotoMondo mag zich vanaf 1 mei 2024 importeur noemen van het voor de Benelux nieuwe motormerk QJMotor. QJ Motor is ...

Overig nieuws