Nieuws

Ducati: Marketeers gone berserk

Ducati onthult nieuwe details van de Scrambler via internet in een originele met een leuke video

De motor zal worden onthuld op de Intermot (Keulen) op 30 september 2014
Laatste aflevering van de “Franco & Elvira Story” webserie uitgebracht; drie video’s met in de hoofdrol stop-motion kleifiguren die verdere details van het nieuwe model bekendmaken
Alle informatie en video’s op https://scramblerducati.com en op de Scrambler Ducati Facebook pagina
Borgo Panigale (Bologna), 04 augustus 2014, het was 1962 toen Ducati de eerste Scrambler produceerde, speciaal ontworpen om te voldoen aan de behoeften van de Amerikaanse markt. Ongetwijfeld een originele motor, er werd reclame voor gemaakt met kleurenfoto’s die duidelijk onconventioneel waren voor die tijd. Een paar jaar later werd de Scrambler geïntroduceerd in Italië en was direct een succes.

Ducati kwam toen met het idee om een aantal van haar eigen werknemers te gebruiken in de advertentiecampagne. Het resultaat was een iconisch shot waarop de nu beroemde “Franco and Elvira” op deze klassieke Ducati motor rijden. Hij werkte toen bij Ducati als testrijder en zij – net zo mooi als een professioneel model – werkte op de administratie.

Deze twee iconen van toen, moesten gewoon de hoofdpersonen worden in een 3-delige webserie gemaakt met behulp van stop-motion animatie. De video’s vertellen een fantasierijk verhaal over hoe de Scrambler Ducati belandde in de huidige tijd. De kleifiguren hoofdpersonages werden met de hand gemaakt door drie getalenteerde negentienjarige uit Bologna.

Franco, een man uit 2078, wordt gekatapulteerd door een tijdmachine terug naar het Woodstock festival van augustus 1969, waar hij zowel Scrambler Ducati als Elvira ontmoet en wordt verliefd. Ze hebben veel lol met de motor, maar voordat de twee elkaar willen kussen, slingert de tijdmachine ze vooruit naar de dag van vandaag, 2014. Franco en Elvira bevinden zich direct voor de bijzondere “gele container” – als eerste bezocht door Ducati medewerkers en daarna door de enthousiastelingen die de WDW2014 bezochten – waaruit ze tevoorschijn komen op de nieuwe Scrambler Ducati.

De derde en laatste video van de serie die net is uitgebracht op https://vimeo.com/102457898 en de Scrambler Ducati Facebook pagina, brengt de webserie tot een einde en onthult op innovatieve manier de lijnen van deze nieuwste in Bologna gebouwde motor.

De drie “Franco & Elvira Story” video’s omvatten alle belangrijke aspecten van de geïnspireerde marketing campagne die Ducati heeft ontwikkeld om de nieuwe Scrambler te promoten. Ten eerste is er de betrokkenheid van de werknemers (net als de originele Franco en Elvira waren). Zij waren de eerste die het prototype van de nieuwe motor mochten bekijken. Dan is er de verdere ontwikkeling van het idee, zoals te zien in het “Land of Joy” area op de WDW2014, waar Ducatisti welkom waren voor een exclusieve sneak preview van de Scrambler Ducati. Tot slot is er Franco’s snor, een “must-have” op de WDW Scrambler Beach Party op 18 juli – die is ontworpen om een luchtig symbool van de nieuwe motor te worden. Franco en Elvira brengen zo de Scrambler in het heden en blijven, bijna 50 jaar later, de vooraanstaande promotors van de motor.

Toch is de nieuwe Scrambler geen replica van zijn voorganger, maar eerder een eigentijdse herinterpretatie. Het is geen vintage motor: het is in plaats daarvan, zeer modern, bedoelt om te laten zien hoe de legendarische motor vandaag de dag zou zijn als Ducati nooit was gestopt met het bouwen ervan.

Ondertussen kunnen de liefhebbers genieten van de geanimeerde beelden en uitstekende artisticiteit van deze laatste video, maar ze hoeven niet lang te wachten om een blik te kunnen werpen op het echte werk!  De Scrambler Ducati zal op 30 september officieel worden gepresteerd tijdens de Intermot 2014 (de internationale motorbeurs in Keulen, Duitsland) en zal verkrijgbaar zijn bij de officiële Ducati dealers over de hele wereld begin 2015.

In de tussentijd kunnen fans op de hoogte blijven van de nieuwste Scrambler ontwikkelingen via

https://www.scramblerducati.com/ of de Scrambler Facebook pagina https://www.facebook.com/scramblerducati en de inhoud te delen via #scramblerducati of #scrambleryouare.

De originele Ducati Scramblers kregen niet zoveel marketing . Die spraken na hun presentatie voor zich zelf.

Direct meer lezen? Neem een jaarabonnement
  • Direct toegang tot het digitale archief met meer dan 350 magazines.
  • 24 uitgaven per jaar
  • Elke twee weken thuis in de bus
Direct toegang aanvragen
Een jaar MotoPlus voor slechts 55,-

Gerelateerd nieuws

Overig nieuws